Wednesday 8 March 2017

MESYUARAT AGUNG PIBG KALI KE-4

Pada setiap tahun, Mesyuarat Agung PIBG akan dilaksanakan bagi melantik AJK PIBG yang baharu serta perbincangan berkenaan dengan masalah yang timbul terutama perkara yang berkaitan dengan anak-anak mereka. Mesyuarat tersebut juga bertujuan untuk mewujudkan hubungan baik antara ibu bapa dan pihak sekolah melalui pertukaran pendapat sekaligus dapat meningkatkan lagi kualiti pengurusan sekolah dari pelbagai sudut. 

             Bagi mencapai hasrat tersebut, SMK Orkid Desa telah menjemput ibu bapa untuk menghadiri Mesyuarat Agung PIBG Kali Ke - 4 Tahun 2017. Majlis tersebut diadakan di Dewan Utama, SMK Orkid Desa pada hari Sabtu, 18 Februari 2017. Pendaftaran ibu bapa bermula jam 8.00 pagi di pintu utama dewan. Ibu bapa yang tiba lebih awal disajikan dengan tayangan video berkenaan aktiviti sekolah sepanjang tahun 2016. Majlis bermula dengan nyanyian lagu Negaraku dan lagu Wilayah. Selepas itu, hadirin bersama-sama mendengar ucapan amanat daripada Tuan Pengetua dan YPD PIBG sesi 2016/2017. Acara diselitkan dengan cabutan bertuah ibu bapa selepas tayangan multimedia.

          Pada jam 10.30 pagi, mesyuarat agung dimulakan dengan pembentangan minit, laporan aktiviti dan laporan kewangan. Setelah selesai pelantikan AJK PIBG sesi 2017/2018, ibu bapa dijemput untuk menyatakan usu-usul yang telah dibangkitkan dan Pengerusi serta YDP PIBG menjawab setiap usul yang dinyatakan. Majlis ditamatkan dengan ucapan penangguhan dan acara cabutan bertuah. Majlis berjalan lancar dan tamat pada jam 12.30 tengah hari




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...