Tuesday 7 March 2017

RIMUP 1 ; SAMBUTAN TAHUN BARU CINA

Program RIMUP adalah singkatan kepada Rancangan Integrasi Murid Untuk Perpaduan yang di muatkan dalam aktiviti sekolah di seluruh Malaysia. Program ini bertujuan untuk memupuk perpaduan antara pelbagai kaum di negara ini. 

       Bagi menyahut seruan kerajaan, SMK Orkid Desa dengan kerjasama PIBG telah berjaya menganjurkan Sambutan Tahun Baru Cina Peringkat Sekolah. Sambutan tersebut diadakan pada hari Rabu, 25 Januari 2017 bermula jam 8.30 pagi. Kemeriahan sambutan diserikan lagi dengan kehadiran Yang Berbahagia Datuk Chew Yin Keen, Pengerusi Yayasan Pendidikan Kawasan Bandar Tun Razak untuk merasmikan majlis tersebut. 

        Selepas mendengar ucapan daripada Tuan Pengetua, Encik Abdul Samad Bin Othman dan Datuk Chew Yin Keen, para hadirin disajikan dengan persembahan Tarian Singa dan persembahan murid yang mempersembahkan Tarian Kipas, Seni Wushu dan Gimnastik. Majlis berakhir dengan penyampaian Ang Pau dan buah limau kepada semua murid dan guru. Majlis berjalan lancar dan berakhir pada jam 10.30 pagi.








No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...