Thursday 11 May 2017

KARNIVAL DANATHON SMK ORKID DESA 2017

SMK Orkid Desa sekali lagi telah melakar sejarah yang tersendiri melalui penganjuran Karnival Danathon untuk kali yang pertama tahun 2017.Karnival tersebut diadakan pada hari Sabtu, 15 April 2017 bertempat di SMK Orkid Desa dan bermula pada jam 8.00 pagi. Karnival tersebut bertujuan untuk mengumpul dana bagi menampung perbelanjaan dan mengukuhkan lagi sumber kewangan sekolah. Karnival tersebut berjaya dilaksanakan hasil daripada usaha dan komitmen yang tinggi daripada Ahli Jawatan Kuasa PIBG serta Pihak Sekolah termasuk pentadbir, guru-guru dan AKP. 
          Pelbagai gerai jualan dibuka untuk peniaga-peniaga luar serta kelab dan persatuan yang diwakili oleh murid serta guru. Terdapat pelbagai jualan termasuk makanan, pakaian dan gajet-gajet. Selain itu, terdapat juga tapak-tapak pameran daripada agensi-agensi kerajaan dan bukan kerajaan. Pengunjung juga dihidangkan dengan lagu-lagu serta persembahan karaoke. 
         Kanak-kanak yang hadir juga tidak melepaskan peluang untuk mencuba permainan dalam kolam gergasi dan juga permainan pelampung udara gergasi. Kehadiran pengunjung amat menggalakkan dan mendapat sambutan yang baik dalam kalangan penduduk sekitar. Karnival berjalan lancar dan berakhir pada jam 4.00 petang.










No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...