Thursday 11 May 2017

KEJOHANAN BALAPAN DAN PADANG SMKOD 2017

Pada setiap tahun, kejohanan sukan menjadi acara wajib yang dijalankan di semua sekolah seluruh Malaysia. Ia bertujuan untuk menyemai semangat kesukanan dan meningkatkan kecergasan fizikal sekaligus memberi kesan kepada kecerdasan intelek. SMK Orkid Desa tidak melepaskan peluang dalam usaha tersebut dengan menganjurkan Kejohanan Padang dan Balapan yang diadakan pada hari Jumaat, 31 Mac 2017. 
      Kejohanan tersebut dijalankan di Stadium Mini Seri Permaisuri bermula jam 8.00 Pagi. Murid dan guru berkumpul di hadapan astaka bagi mendengar taklimat kejohanan yang disampaikan oleh En. Rozi selaku Setiausaha Sukan Sekolah. Selepas itu, murid bergerak ke khemah rumah sukan masing-masing. Peserta perbarisan bergerak ke trek laluan dan bersedia untuk acara perbarisan masuk padang. 
    Pada jam 8.00 pagi, upacara perasmian dimulakan dengan perbarisan masuk padang oleh pembawa bendera dan ahli rumah sukan. selepas bacaan doa dan nyanyian lagu, semua hadirin bersama-sama mendengar ucapan perasmian yang disampaikan oleh YDP PIBG, En. Razali Bin Baharin. Pada jam 9.30 pagi, acara kejohanan sukan dimulakan. Acara yang dipertandingkan adalah termasuk 100m, 200m, 400m dan 4 x 100m. Para peserta dibahagikan kepada beberapa kategori iaitu L1, L2, L3 serta P1, P2 dan P3. 
       Acara penutup iaitu tarik tali terpaksa dibatalkan atas faktor keadaan tali yang tidak mengizinkan. Upacara penyampaian hadiah dijalankan bermula jam 12.00 tengah hari dan berakhir sepenuhnya pada jam 12.30 tengah hari.










No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...